Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Najwyższe, światowe standardy zabezpieczeń, wielopoziomowa autoryzacja transakcji, specjaliści monitorujący system 24 godziny na dobę - robimy wszystko, aby zapewnić Ci pełne bezpieczeństwo podczas korzystania z Citibank Online. Pamiętaj jednak, że również od Ciebie zależy bezpieczeństwo Twoich środków!

Korzystaj z zapory sieciowej

Używaj zapory sieciowej (firewall), która pomaga chronić komputer przed atakami z sieci, oprogramowania antywirusowego oraz regularnie aktualizuj swój system operacyjny i przeglądarkę internetową.

Uważaj na wiadomości e-mail

Nie odpowiadaj na wiadomości e-mail, w których umieszczona jest prośba o podanie Twoich danych osobowych lub kodów dostępu. Zgłaszaj nam wszystkie takie przypadki.

Nie ujawniaj poufnych informacji

Nie ujawniaj nikomu numerów kart, nazw użytkownika (tzw. loginów) i kodów (haseł) dostępu oraz ich nie zapisuj. Jeśli już musisz zapisać takie informacje to zrób to w formie zaszyfrowanej uniemożliwiającej odczytanie ich innym osobom.

Nie zapisuj haseł

Nie przechowuj kodów dostępu w plikach zapisanych w Twoim komputerze.

Nie przechowuj razem numeru karty i PIN

Nie przechowuj w tym samym miejscu PIN, E-PIN czy CitiPhone PIN i numerów kart.

Chroń PIN i dane karty

Nie ujawniaj nikomu danych z Twojej kary kredytowej, takich jak data ważności i ostatnie 3 cyfry numeru podanego na odwrocie karty.

Weryfikuj poprawność transakcji dzięki SMS

W przypadku korzystania z usług SMS zawsze sprawdzaj, czy końcówka numeru konta odbiorcy przelewu zgadza się z końcówką numeru konta zawartą w SMS-ie aktywującym odbiorcę.

Bezpieczny PIN

Zanim użyjesz swojego PINu, E-PINu lub CitiPhone PINu, upewnij się, że nikt ich nie pozna.

Silne hasło

Pamiętaj, aby Twoje hasła i kody dostępu były trudne do odgadnięcia (np. nie używaj daty urodzin) i zmieniaj je regularnie.

Podejrzane linki i załączniki

Nie otwieraj podejrzanych linków i załączników w otrzymanych wiadomościach e-mail, SMS i MMS.

Podejrzenie utraty lub przejęcia danych do logowania

W przypadku podejrzenia albo stwierdzenia utraty lub przejęcia Twoich danych do logowania prosimy o niezwłoczny kontakt z Bankiem poprzez Citi Phone (+48) 22 692 20 90, w celu zablokowania konta.

Utrata urządzenia

W przypadku utraty urządzenia, za pomocą którego korzystasz z bankowości internetowej, skontaktuj się niezwłocznie z Bankiem poprzez Citi Phone (+48) 22 692 20 90.

Dodatkowe zabezpieczenia

Najwyższe, światowe standardy zabezpieczeń, wielopoziomowa autoryzacja transakcji, specjaliści monitorujący system 24 godziny na dobę - robimy wszystko, aby zapewnić Ci pełne bezpieczeństwo podczas korzystania z Citibank Online. Pamiętaj jednak, że również od Ciebie zależy bezpieczeństwo Twoich środków!

Przed zalogowaniem do serwisu:

Nasza strona zabezpieczona jest certyfikatem bezpieczeństwa wystawionym przez firmę VeriSign i obejmuje następujące adresy: www.online.citibank.pl, www.citibankonline.pl oraz www.citigold.pl. Nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony.
W przypadku wątpliwości dotyczących certyfikatu należy sprawdzić, czy jego opis jest zgodny z poniższym:

  • wystawiony dla www.online.citibank.pl
  • wystawiony przez Symantec Class 3 EV SSL CA - G3
  • ważny od 29 października 2015 do 6 grudnia 2017
  • właściciel: Citigroup Inc.
  • odcisk palca (SHA1) ee e4 43 5c 66 ed 7c c7 cb 67 bd 00 da 99 56 a3 e9 62 e9 1d

Jeśli dane w opisie certyfikatu są inne, prosimy o kontakt z zespołem obsługi Citibank Online (pomoc techniczna) pod numerem: (+48 22) 692 20 90.

Sprawdź, czy Twoje programy antywirusowe i zapora sieciowa (firewall) są aktywne.

Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku
(+48 22) 692 20 90.

Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem nieznanych oraz niedostatecznie zabezpieczonych połączeń (np. publicznej WiFi).

Logowanie do serwisu

Pamiętaj, że podczas logowania należy podać tylko Nazwę Użytkownika i Hasło – jeśli na ekranie logowania pojawi się prośba o podanie innych danych, przerwij proces i powiadom nas o tym fakcie dzwoniąc pod numer (+48 22) 692 20 90.
Jeśli otrzymasz nową kartę, system poprosi Cię o podanie: Nazwy Użytkownika, numeru karty, daty ważności karty, Twojej daty urodzenia oraz jednorazowego kodu SMS (który otrzymasz na swój numer telefonu).
Upewnij się, że podczas logowania nikt nie pozna Twojej Nazwy Użytkownika lub Hasła.
Nie korzystaj z serwisu bankowości internetowej w miejscach publicznych (kafejkach internetowych, bibliotece).
Kontroluj, kto poza Tobą używa komputera, z którego logujesz się do serwisu transakcyjnego Citibank Online.
Po zakończeniu pracy w serwisie wyloguj się. Nigdy nie zamykaj okna przeglądarki bez potwierdzenia poprawnego wylogowania.

Bezpieczeństwo Twoich Pieniędzy

Bezpieczeństwo Twojego Komputera

Aktualności

Informujemy, że w ostatnim czasie użytkownicy Internetu mogą stykać się z wiadomościami e-mail, które mają na celu wyłudzenie identyfikatorów i haseł do konta, a także danych kart płatniczych. Wiadomości zawierają informacje o rzekomym zablokowaniu dostępu do rachunku bankowego z powodu np. nieautoryzowanego dostępu do konta. Użytkownik jest proszony o kliknięcie w link załączony do wiadomości, prowadzący do fałszywej strony banku wyłudzającej dane dostępowe użytkowników bankowości elektronicznej. W przypadku otrzymania takiej wiadomości prosimy o każdorazowy kontakt z Bankiem.

Przypominamy, że Citi Handlowy nigdy nie prosi w wiadomościach e-mail/SMS o:

  • podawanie poufnych danych, w tym: haseł do logowania, jednorazowych kodów autoryzacyjnych SMS, danych kart płatniczych, kodu PIN do karty, danych dotyczących telefonu (np. numeru, marki, modelu posiadanego aparatu),
  • instalowanie / aktualizację oprogramowania lub certyfikatów bezpieczeństwa na komputerze/telefonie.

Zalecamy dokładne czytanie wiadomości SMS otrzymanych z Banku oraz sprawdzanie czy treść zgadza się z operacjami podejmowanymi w systemie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej. Dotyczy to zarówno jednorazowych kodów autoryzacyjnych SMS, w przypadku których należy zweryfikować dane wykonywanej transakcji, jak i wiadomości informacyjnych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o bezzwłoczny kontakt z Bankiem.

Informujemy, że Bank dokłada najwyższej staranności, aby zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z serwisów bankowości elektronicznej. W ostatnim czasie wdrożyliśmy nowe rozwiązania w tym zakresie: w przypadku nieudanego logowania do systemu, użytkownik zostanie automatycznie poinformowany o tym fakcie wiadomością SMS. Jeżeli użytkownik nie jest przekonany, że błędne logowanie nastąpiło na skutek jego pomyłki, prosimy o przeskanowanie komputera programem antywirusowym i samodzielną zmianę loginu i/lub hasła na trudniejsze do odgadnięcia.

Bezpieczeństwo Twoich Pieniędzy

Informujemy, że strony Banku Handlowego w Warszawie S.A. wykorzystują do poprawnego działania pliki cookie. Brak zgody na instalację plików cookie może być wyrażony poprzez ustawienia przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.