Citi Handlowy - Bezpieczeństwo

Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Najwyższe, światowe standardy zabezpieczeń, wielopoziomowa autoryzacja transakcji, specjaliści monitorujący system 24 godziny na dobę - robimy wszystko, aby zapewnić Ci pełne bezpieczeństwo podczas korzystania z Citibank Online. Pamiętaj jednak, że również od Ciebie zależy bezpieczeństwo Twoich środków!

Korzystaj z zapory sieciowej

Używaj zapory sieciowej (firewall), która pomaga chronić komputer przed atakami z sieci, oprogramowania antywirusowego oraz regularnie aktualizuj swój system operacyjny i przeglądarkę internetową.

Uważaj na wiadomości e-mail

Nie odpowiadaj na wiadomości e-mail, w których umieszczona jest prośba o podanie Twoich danych osobowych lub kodów dostępu. Zgłaszaj nam wszystkie takie przypadki.

Nie ujawniaj poufnych informacji

Nie ujawniaj nikomu numerów kart, nazw użytkownika (tzw. loginów) i kodów (haseł) dostępu oraz ich nie zapisuj. Jeśli już musisz zapisać takie informacje to zrób to w formie zaszyfrowanej uniemożliwiającej odczytanie ich innym osobom.

Nie zapisuj haseł

Nie przechowuj kodów dostępu w plikach zapisanych w Twoim komputerze.

Nie przechowuj razem numeru karty i PIN

Nie przechowuj w tym samym miejscu PIN, E-PIN czy CitiPhone PIN i numerów kart.

Chroń PIN i dane karty

Nie ujawniaj nikomu danych z Twojej kary kredytowej, takich jak data ważności i ostatnie 3 cyfry numeru podanego na odwrocie karty.

Weryfikuj poprawność transakcji dzięki SMS

W przypadku korzystania z usług SMS zawsze sprawdzaj, czy końcówka numeru konta odbiorcy przelewu zgadza się z końcówką numeru konta zawartą w SMS-ie aktywującym odbiorcę.

Bezpieczny PIN

Zanim użyjesz swojego PINu, E-PINu lub CitiPhone PINu, upewnij się, że nikt ich nie pozna.

Silne hasło

Pamiętaj, aby Twoje hasła i kody dostępu były trudne do odgadnięcia (np. nie używaj daty urodzin) i zmieniaj je regularnie.

Podejrzane linki i załączniki

Nie otwieraj podejrzanych linków i załączników w otrzymanych wiadomościach e-mail, SMS i MMS.

Podejrzenie utraty lub przejęcia danych do logowania

W przypadku podejrzenia albo stwierdzenia utraty lub przejęcia Twoich danych do logowania prosimy o niezwłoczny kontakt z Bankiem poprzez Citi Phone (+48) 22 692 20 90, w celu zablokowania konta.

Utrata urządzenia

W przypadku utraty urządzenia, za pomocą którego korzystasz z bankowości internetowej, skontaktuj się niezwłocznie z Bankiem poprzez Citi Phone (+48) 22 692 20 90.

Dodatkowe zabezpieczenia

Najwyższe, światowe standardy zabezpieczeń, wielopoziomowa autoryzacja transakcji, specjaliści monitorujący system 24 godziny na dobę - robimy wszystko, aby zapewnić Ci pełne bezpieczeństwo podczas korzystania z Citibank Online. Pamiętaj jednak, że również od Ciebie zależy bezpieczeństwo Twoich środków!

Korzystanie z Citibank® Online i Citi Mobile® wymaga użycia odpowiednich urządzeń oraz oprogramowania, które umożliwią Klientowi dostęp do Citibank Online i Citi Mobile, w tym:

  • użycie komputera lub innego urządzenia z systemem operacyjnym obsługującym popularne przeglądarki internetowe np. Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox,
  • włączenia obsługi plików typu cookies oraz javascript (instrukcja konfiguracji dostępna jest tutaj),
  • włączenia obsługi protokołu TSL 1.0 oraz 1.1,
  • posiadania zainstalowanego oprogramowania Acrobat Reader w wersji 9.0 lub nowszej do obsługi plików PDF,
  • transferu do/z sieci zewnętrznej (dla pojedynczej stacji) min. 128 kbs (zalecana 512 kbs),
  • otwartych portów http (80) i https (443).

Przed zalogowaniem do serwisu:

Nasza strona zabezpieczona jest certyfikatem bezpieczeństwa wystawionym przez firmę VeriSign i obejmuje następujące adresy: www.online.citibank.pl, www.citibankonline.pl oraz www.citigold.pl. Nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony.
W przypadku wątpliwości dotyczących certyfikatu należy sprawdzić, czy jego opis jest zgodny z poniższym:

  • wystawiony dla www.online.citibank.pl
  • wystawiony przez Symantec Class 3 EV SSL CA - G3
  • ważny od 29 października 2015 do 6 grudnia 2017
  • właściciel: Citigroup Inc.
  • odcisk palca (SHA1) ee e4 43 5c 66 ed 7c c7 cb 67 bd 00 da 99 56 a3 e9 62 e9 1d

Jeśli dane w opisie certyfikatu są inne, prosimy o kontakt z zespołem obsługi Citibank Online (pomoc techniczna) pod numerem: (+48 22) 692 20 90.

Sprawdź, czy Twoje programy antywirusowe i zapora sieciowa (firewall) są aktywne.

Jeżeli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania, niezwłocznie zgłoś ten fakt do banku
(+48 22) 692 20 90.

Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem nieznanych oraz niedostatecznie zabezpieczonych połączeń (np. publicznej WiFi).

Logowanie do serwisu

Pamiętaj, że podczas logowania należy podać tylko Nazwę Użytkownika i Hasło – jeśli na ekranie logowania pojawi się prośba o podanie innych danych, przerwij proces i powiadom nas o tym fakcie dzwoniąc pod numer (+48 22) 692 20 90.
Nie korzystaj z serwisu bankowości internetowej w miejscach publicznych (kafejkach internetowych, bibliotece).
Upewnij się, że podczas logowania nikt nie pozna Twojej Nazwy Użytkownika lub Hasła.
Kontroluj, kto poza Tobą używa komputera, z którego logujesz się do serwisu transakcyjnego Citibank Online.
Po zakończeniu pracy w serwisie wyloguj się. Nigdy nie zamykaj okna przeglądarki bez potwierdzenia poprawnego wylogowania.

Bezpieczeństwo Twoich Pieniędzy

Bezpieczeństwo Twojego Komputera

Aktualności

Informujemy, że w ostatnim czasie użytkownicy Internetu mogą stykać się z wiadomościami e-mail, które mają na celu wyłudzenie identyfikatorów i haseł do konta, a także danych kart płatniczych. Wiadomości zawierają informacje o rzekomym zablokowaniu dostępu do rachunku bankowego z powodu np. nieautoryzowanego dostępu do konta. Użytkownik jest proszony o kliknięcie w link załączony do wiadomości, prowadzący do fałszywej strony banku wyłudzającej dane dostępowe użytkowników bankowości elektronicznej. W przypadku otrzymania takiej wiadomości prosimy o każdorazowy kontakt z Bankiem.

Przypominamy, że Citi Handlowy nigdy nie prosi w wiadomościach e-mail/SMS o:

  • podawanie poufnych danych, w tym: haseł do logowania, jednorazowych kodów autoryzacyjnych SMS, danych kart płatniczych, kodu PIN do karty, danych dotyczących telefonu (np. numeru, marki, modelu posiadanego aparatu),
  • instalowanie / aktualizację oprogramowania lub certyfikatów bezpieczeństwa na komputerze/telefonie.

Zalecamy dokładne czytanie wiadomości SMS otrzymanych z Banku oraz sprawdzanie czy treść zgadza się z operacjami podejmowanymi w systemie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej. Dotyczy to zarówno jednorazowych kodów autoryzacyjnych SMS, w przypadku których należy zweryfikować dane wykonywanej transakcji, jak i wiadomości informacyjnych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o bezzwłoczny kontakt z Bankiem.

Informujemy, że Bank dokłada najwyższej staranności, aby zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z serwisów bankowości elektronicznej. W ostatnim czasie wdrożyliśmy nowe rozwiązania w tym zakresie: w przypadku nieudanego logowania do systemu, użytkownik zostanie automatycznie poinformowany o tym fakcie wiadomością SMS. Jeżeli użytkownik nie jest przekonany, że błędne logowanie nastąpiło na skutek jego pomyłki, prosimy o przeskanowanie komputera programem antywirusowym i samodzielną zmianę loginu i/lub hasła na trudniejsze do odgadnięcia.

Bezpieczeństwo Twoich Pieniędzy

Informujemy, że strony Banku Handlowego w Warszawie S.A. wykorzystują do poprawnego działania pliki cookie. Brak zgody na instalację plików cookie może być wyrażony poprzez ustawienia przeglądarki. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.