Autoryzacja mobilna to prosty i bezpieczny sposób autoryzacji dla:
wykorzystujący powiadomienia Push w Twoim telefonie oraz aplikację Citi Mobile®. Zobacz jak zacząć.
Jak autoryzować operacje za pomocą autoryzacji mobilnej?
Aby korzystać z autoryzacji mobilnej do uwierzytelniania swoich transakcji online musisz:
Możesz już korzystać z autoryzacji mobilnej.
Możesz już korzystać z autoryzacji mobilnej.
Możesz już korzystać z autoryzacji mobilnej.
Citi Mobile® Token to nowe narzędzie w aplikacji Citi
Mobile®, dzięki której szybko i bezpiecznie
uwierzytelnisz realizowane przez siebie transakcje i dyspozycje.
Citi Mobile® Token jest alternatywą dla znanej Ci
dotychczas metody jednorazowych kodów SMS.
Usługę Citi Mobile® Token możesz aktywować wyłącznie za
pomocą aplikacji Citi Mobile® i korzystać z niej tylko na
jednym urządzeniu mobilnym.
Bezpieczeństwo – Usługa Citi Mobile® Token jest
chroniona unikalnym i stworzonym przez Ciebie Citi
Mobile® Token PIN. Dodatkowo usługa jest przypisana tylko
do jednego urządzenia mobilnego.
Stały dostęp – Za pomocą Twojego Citi Mobile®
Token PIN możesz szybko generować jednorazowe kody uwierzytelniające
dla transakcji w Citibank Online i autoryzować transakcje w
aplikacji Citi Mobile®.
Łatwość korzystania – Dzięki usłudze Citi Mobile®
Token w ten sam sposób uwierzytelnisz wszystkie swoje transakcje i
dyspozycje w Citibank Online i Citi Mobile®: płatności,
przelewy, dodawanie nowego odbiorcy czy aktualizowanie Twoich danych
kontaktowych.
Do aktywacji usługi wystarczy kilka prostych kroków:
1) Zaloguj się do aplikacji Citi Mobile®, przejdź do
zakładki "Profil i ustawienia" i wybierz „Citi Mobile®
Token”.
2) Potwierdź aktywację usługi jednorazowym kodem, który otrzymasz
SMS-em.
3) Utwórz swój 6-cyfrowy Citi Mobile® Token PIN - od tej
pory będzie Ci on służył do autoryzacji wybranych transakcji i
dyspozycji.
Usługa Citi Mobile® Token pozwala na uwierzytelnienie
wybranych transakcji i dyspozycji w:
• Citibank Online
• Aplikacji Citi Mobile® (Pamiętaj, że usługa Citi
Mobile® Token jest przypisana tylko do jednego
urządzenia.)
• Internecie (Pamiętaj, że niebawem Citi Mobile® Token
całkowicie zastąpi jednorazowe kody SMS i będzie jedyną formą
uwierzytelniania transakcji internetowych).
Dzięki Citi Mobile® Token PIN tylko Ty masz dostęp do
usługi Citi Mobile® Token na swoim urządzeniu i tylko Ty
możesz generować jednorazowe kody uwierzytelniające dla transakcji w
Citibank Online lub potwierdzać za jego pomocą transakcje w Citi
Mobile®.
Zapamiętaj swój Citi Mobile® Token PIN i nie udostępniaj
go nikomu.
W Citibank Online i Citi Mobile® nadal możliwe będzie uwierzytelnianie transakcji za pomocą jednorazowego kodu SMS. Pamiętaj, że niebawem Citi Mobile® Token całkowicie zastąpi jednorazowe kody SMS dla transakcji internetowych i będzie jedyną formą uwierzytelniania takich transakcji, dlatego zachęcamy do czym prędszego zapoznania się z tą metodą.
Tak, przy transakcjach inicjowanych w Citibank Online masz możliwość
wyboru sposobu uwierzytelniania.
Jeśli natomiast dokonujesz transakcji w aplikacji Citi
Mobile® na urządzeniu z aktywnym Citi Mobile®
Token, nadal możesz wybrać autoryzację poprzez jednorazowy kod
wysłany SMS-em.
W zależności od wykonywanej operacji nadal masz następujące możliwości:
Zlecenie przelewu - Dodawania nowego odbiorcy - Zmiana swoich danych w Citibank Online
W przypadku tych trzech operacji możesz dokonać dwuetapowej autoryzacji Citi Mobile® Token.
Kiedy na ekranie Citibank Online wyświetli Ci się komunikat o dwuetapowej autoryzacji, wykonaj poniższe kroki:
Inne operacje w Citibank Online
Transakcje w aplikacji Citi Mobile®
Aby dokonać transakcji w aplikacji Citi Mobile®, wystarczy, że wpiszesz Citi Mobile® Token PIN w wyznaczone na ekranie Twojego telefonu miejsce.
Nie. Dokonywanie transakcji w aplikacji będzie możliwe wyłącznie na urządzeniu, na którym masz aktywny Citi Mobile® Token. Możesz jednak zawsze dokonać transakcji poprzez Citibank Online na tym urządzeniu mobilnym
Nie, korzystanie z Citi Mobile® Token jest możliwe tylko po zainstalowaniu aplikacji Citi Mobile®.
Citi Mobile® Token możesz wyłączyc na 2 sposoby:
1. Zaloguj się na swoje konto w Citibank Online, a następnie podążaj
ścieżką: Usługi → Mój profil → Wyłącz Citi Mobile® Token
na urządzeniu mobilnym.
2. Aktywując Citi Mobile® Token na nowym urządzeniu
mobilnym - spowoduje to automatyczne wyłączenie usługi na poprzednim
urządzeniu.
Wystarczy, że po ściągnięciu aplikacji Citi Mobile® na nowe urządzenie, aktywujesz usługę Citi Mobile® Token. Aktywacja na nowym urządzeniu automatycznie wyłączy usługę na poprzednim urządzeniu.
Nie, ze względów bezpieczeństwa możesz mieć aktywną usługę Citi Mobile® Token tylko na jednym urządzeniu mobilnym.
Uwierzytelnienie Twojej transakcji za pomocą Citi Mobile®
Token mogło się nie powieść z powodu wprowadzenia niepoprawnego Citi
Mobile® Token PIN. Spróbuj ponownie, ale pamiętaj, że
3-krotne wpisanie nieprawidłowego Citi Mobile® Token PIN
zablokuje Twój dostęp do Citi Mobile® Token.
Jeśli nie pamiętasz swojego Citi Mobile® Token PIN,
możesz go zresetować.
Alternatywnie możesz spróbować zsynchronizować swój Citi
Mobile® Token PIN w aplikacji Citi Mobile®.
Aby to zrobić otwórz aplikację Citi Mobile®, a następnie
podążaj ścieżką: Ustawienia → Citi Mobile® Token →
Synchronizuj usługę Citi Mobile® Token.
Kliknij przypomnij hasło na ekranie logowania do Aplikacji Citi Mobile®.
Zaloguj się do aplikacji Citi Mobile®, a następnie wykonaj
poniższe kroki:
Krok 1: Kliknij w „Profil i Ustawienia”.
Krok 2: Wybierz „Citi Mobile® Token”.
Krok 3: Kliknij w „Zmień Citi Mobile® Token PIN”.
Krok 4: Wprowadź jednorazowy kod, który otrzymasz SMS-em.
Krok 5: Wprowadź dwukrotnie nowy 6-cyfrowy Citi Mobile®
Token PIN i kliknij w „Zatwierdź”.
Tak, nadal będziesz otrzymywać powiadomienia z usługi CitiAlerts, jednak teraz te powiadomienia będziesz otrzymywać z aplikacji Citi Mobile®.
Pamiętaj, że otrzymywanie powiadomień w Citi Mobile® nie wiąże się z opłatą, bez względu na posiadany dotychczas pakiet Citi Alerts.
Jeśli nadal chcesz otrzymywać powiadomienia przez SMS, możesz do nich wrócić, zmieniając swoje ustawienia w Citibank Online.
Dokonując operacji bankowej, otrzymasz w aplikacji Citi Mobile® powiadomienie odnośnie dokonywanej operacji. Po wejściu w powiadomienie, sprawdź szczegóły operacji i następnie dokonaj autoryzacji mobilnej poprzez wpisanie 6 cyfrowego Citi Mobile® Token PIN.
Jeśli minie Ci czas na autoryzację (masz 60 sekund na otwarcie powiadomienia i 60 sekund na wpisanie Citi Mobile® Token PIN), możesz wybrać autoryzację jednorazowym kodem i wrócisz do dotychczasowej metody autoryzacji.
Jeśli odrzucisz dokonywaną operację bankową, zostanie ona anulowana. Musisz jeszcze raz jej dokonać i postępować normalnie, korzystając z autoryzacji mobilnej.
Aby otrzymywać powiadamiania w aplikacji Citi Mobile powinna ona działać w tle. Upewnij się, że aplikacja jest włączona.
Aby w przyszłości mieć pewność, że będziesz otrzymywać powiadomienia wyłącz oszczędzanie baterii dla aplikacji Citi Mobile.
Stopniowo wprowadzamy autoryzację mobilną dla wszystkich transakcji dokonywanych w internecie, więc może się zdarzyć sytuacja, że poprosimy Cię o autoryzację inną metodą, niż autoryzacja mobilna. Przypominamy jednak, że niedługo będzie to jedyna metoda autoryzacji takich transakcji.
Stopniowo wprowadzamy autoryzację mobilną dla wszystkich transakcji dokonywanych w internecie i niedługo będzie to jedyna możliwa metoda autoryzacji takich transakcji, zatem zachęcamy do czym prędszego zapoznania się z tą metodą.
Rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2018/389 (RTS) daje możliwość zastosowania określonych wyjątków przy stosowaniu silnego uwierzytelnienia, w tych przypadkach Bank nie zawsze będzie wymagał autoryzacji mobilnej: Kolejne transakcje w ramach serii transakcji o charakterze cyklicznym (subskrypcji) na tą samą kwotę i na rzecz tego samego dostawcy, Transakcje niskokwotowe w internecie – pojedyncze transakcje do wartości 30 euro oraz łączna kwota poprzednich transakcji nie przekroczy kwoty 100 euro, Transakcje o charakterze niskiego ryzyka – silne uwierzytelnienie może również nie być stosowane dla transakcji, dla których zostanie przeprowadzona analiza ryzyka i da ona odpowiedni wynik.