Funkcjonalność "offline PIN" na Kartach Kredytowych Citibank

Karty Dodatkowe dla Twoich bliskich

W chwili obecnej istnieją dwie metody weryfikacji kodu PIN dla kart z chipem. Jedną z nich jest PIN offline zakodowany na chipie karty, a drugą PIN online zapisany w systemach bankowych. Uruchomienie nowej funkcjonalności pozwala wykorzystać oba sposoby weryfikacji kodu PIN. Oba PINy zostaną zsynchronizowane w trakcie wykonywania pierwszej transakcji. Podczas procesu weryfikacji na niektórych terminalach może pojawić się dwukrotnie komunikat "PIN jest zablokowany". Za trzecim razem nastąpi połączenie z bankiem i PIN zostanie zweryfikowany w systemie banku.

Synchronizacja PINu następuje podczas dokonywania transakcji:

  • w terminalu EMV, który pobiera informacje z chipa karty, w sposób niewidoczny dla Klienta
  • w bankomacie EMV podczas sprawdzania salda lub wpłaty i wypłaty gotówki, w sposób niewidoczny dla Klienta
  • w terminalu akceptującym/sprawdzającym tylko PIN na karcie (np. w Wielkiej Brytanii, Irlandii), pierwsza transakcja będzie przeprowadzona tak jak dotychczas, czyli na terminalu pojawi się informacja "PIN jest zablokowany". Transakcja powinna być zaakceptowana po weryfikacji podpisem. Terminal łączy się z systemem bankowym, gdzie po autoryzacji następuje synchronizacja kodów PIN. Kolejna transakcja jest już z zastosowaniem PINu na karcie bez komunikacji "PIN jest zablokowany"

Synchronizacja PINu nie nastąpi:

  • w terminalu wykorzystującym informacje z paska magnetycznego. Transakcja zostanie zaakceptowana z wykorzystaniem weryfikacji PINu online.
  • w terminalu, który nie jest połączony z systemem płatniczym (np. w samolocie). Transakcja następuje po weryfikacji podpisem.

Zmiana PINu

Klient w każdej chwili może dokonać zmiany kodu PIN przez Automatycznego Bankiera lub w Citibank Online. W tej sytuacji PIN w systemie bankowym musi zostać zsynchronizowany z PINem na karcie. Najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie salda na karcie w bankomacie EMV np. bankomacie Citi Handlowy, gdzie PIN zostanie zsynchronizowany, a każda kolejna transakcja będzie autoryzowana z użyciem nowej funkcjonalności ( inne możliwości opisane są powyżej).

Transakcje offline

Z funkcjonalnością offline związana jest możliwość dokonania transakcji z wykorzystaniem chipa bez połączenia z bankiem. W tego rodzaju transakcjach kwota płatności nie jest blokowana na rachunku karty. Środki księgowane są po rozliczeniu transakcji przez sklep czy punkt usługowy. Oznacza to, że transakcja ta jest niewidoczna na rachunku karty do czasu zaksięgowania.